18 sierpnia 2018

055. Oda do zachodów.

Odkąd pamiętam lubiłam przebywać wśród przyrody. Podobały mi się lasy pełne bujnych drzew, polne ścieżki, falująca woda w jeziorze, ośnieżone choinki (o których wspominałam już ostatnio), kwiaty we wszystkich kolorach tęczy i puszyste chmury. Każda z tych rzeczy ma w sobie piękno i magię. Tym, co zachwyca mnie w naturze najbardziej pozostają jednak zachody słońca. Wszyscy znajomi wiedzą, że mam prawdziwego hopla na tym punkcie, a w moim telefonie można znaleźć setki zdjęć z wieczornych spacerów. Chyba właśnie dlatego tak lubię późne przechadzki po okolicy. Wbrew pozorom to nie słońce najbardziej przykuwa wtedy moją uwagę. Cały urok tkwi w kolorach, które pojawiają się na niebie. Wszystko wydaje się dużo bardziej urokliwe mając za tło niezliczone odcienie różu i czerwieni. Uwielbiam także fakt, że nie ma dwóch identycznych zachodów słońca. Jak wszystko w przyrodzie, każdy z nich jest jest jedyny w swoim rodzaju. Co wieczór mogę zatem spodziewać się nowego, niepowtarzalnego i niesamowitego spektaklu cieszącego oko.

Nie mogłabym oczywiście wyrazić swojego uwielbienia dla zachodów słońca jedynie słowami. W tym wypadku najlepiej sprawdzą się zdjęcia. Osobiście uważam, że żadne filtry nie są tu potrzebne - piękno natury mówi samo za siebie.






Mam wrażenie, że fotografia zajmuje na tym blogu coraz ważniejsze miejsce. Wcześniej rzadko dzieliłam się moją "twórczością", wynikało to głównie ze skrępowania, ale stwierdziłam, że chyba warto odłożyć na bok wszelkie obawy i po prostu skupić się na publikowaniu tego, co dla mnie ważne. Nowe oblicze bloga nie oznacza oczywiście, że rezygnuję z piosenki dnia. Dzisiejszy wybór padł na cudowne wykonanie jednego z moich ulubionych utworów. Artur Rojek - Chciałbym umrzeć z miłości 

31 komentarzy:

  1. Moja Bratnia Duszo.. :)
    Przyroda jest przepiękna. Tak wiele nam oferuje, tyle piękna, dobroci, kolorów, zapachów, wzruszeń, zachwytów, radości, refleksji.... tak wiele a my ją niszczymy :( to przerażające...

    Nie tylko zachody są piękne ale również i wschody, jak wszystko co przyroda nam daje. Tylko człowiek czesto tego nie docenia.. A wschód i zachód słońca w górach... coś cudownego <3 ten obraz pozostanie w moim sercu na zawsze :)

    A Twoje zdjęcia? Przepiękne. Dziel, dziel się swoim talentem bo tak jak wspomniałam ewidentnie go masz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, wschody i zachody w górach są magiczne!

      Cieszę się, że ci się podobają :)

      Usuń
    2. Świat jest magiczny, tylko trzeba to dostrzec - nie zamykac się na to piękno :)

      Usuń
    3. lepiej bym tego nie ujęła!

      Usuń
  2. Kocham zachody, ale bardziej satysfakcjonują mnie wschody, kiedy to wstając zimę do szkoły widzę piękne różowe niebo. Od razu mam lepszy humor. Śliczne zdjęcia ♥

    http://sar-shy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wschody też uwielbiam i teraz jesienią wreszcie będę je widywać w drodze do pracy i na uczelnię <3

      Usuń
  3. Uwielbiam zachody i wschody! Wtedy niebo jest takie piękne, że nie mogę oderwać wzroku :) MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak, nie da się nie patrzeć na takie cuda!

      Usuń
  4. Ja kiedyś bardzo dużo pisałam, aż pewnego razu stwierdziłam, że jednak fotografia jest dla mnie bardziej wygodnym środkiem przekazu. Mogę konkretniej pokazać to, co mam na myśli, więc dobrze, że i u Ciebie zaczyna się jej więcej pokazywać.

    Zachody są wporzo ale odkąd dane mi było wstawać rano do pracy i być świadkiem wschodów to są one dla mnie jakieś takie ciekawsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia często wyrażają dużo więcej, niż słowa, bo przekazują wszystkie niuanse, których nie sposób opisać. Właśnie dlatego zaczęłam trochę częściej się nimi dzielić na blogu.

      Oglądanie wschodu słońca wymaga wczesnej pobudki i chyba właśnie to sprawia, że doświadczenie jest ciekawsze i jakieś takie bardziej satysfakcjonujące. ;)

      Usuń
    2. I bardzo dobrze. W fotografii sila! :D

      Usuń
  5. Kocham przyrodę w końcu od dziecka wychowywałam się wśród niej jak to dzieciak ze wsi, w dodatku jedynaczka fauna i flora to moi najwięksi przyjaciele :) kocham zarówno zachody jak i wschody, wspaniałe fotografie, śliczne, zapierające dech w piersi :)
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie było podobnie - jestem jedynaczką ze wsi, więc spacery po lasach i zabawa w polu to była moja codzienność, a z czasem zauroczenie przyrodą tylko wzrastało.

      Pozdrawiam również i cieszę się, że zdjęcia się spodobały :) ;*

      Usuń
  6. Oj tak, zachody słońca mają w sobie tę magię! Ja często wpatruję się w to piękne zjawisko i nie mogę odwrócić wzroku, dopóki nie zapadnie całkowity mrok :) Uwielbiam spędzać te chwile w ogrodzie na leżaku i podziwiać zmieniające się niebo!

    Ps: Zapraszam do mnie na małe rozdanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakbym widziała siebie - też zawsze rozsiadam się na podwórku i wpatruję się w niebo, dopóki słońce całkiem nie zniknie. :)

      Usuń
    2. Jesienią zachody słońca są szczególnie piękne! A na leżaku można się wygrzewać pod puchatym kocem i z ciepłym kubkiem pełnym herbaty! :)

      Usuń
    3. o taaak, nie mogę się już doczekać tych jesiennych wieczorów pod kocykiem :)

      Usuń
  7. Zachody słońca to przepiękne zjawisko :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne zdjęcia! Uwielbiam obserwować zachody słońca, mają w sobie niesamowity urok. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję! też uważam, że zachody mają w sobie wiele piękna i uroku :)

      Usuń
  9. Mmm jak pięknie! Uwielbiam zachody słońca :*
    allixaa.blogspot.com - klik

    OdpowiedzUsuń
  10. Kocham zachody<3 Mają w sobie coś magicznego. Również uwielbiam przebywać pośród przyrody kiedy mogę się wyciszyć i oczyścić umysł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też tak uważam! a przebywanie wśród natury to dla mnie idealny "uspokajacz" :D

      Usuń
  11. wschody i zachody piekne- zaczyna i konczy sie nowa przygoda <3
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. The pictures are so beautiful! I could take hundreds of photos of the sky <3
    xoxo
    Lara

    www.verylara.com

    OdpowiedzUsuń